Wednesday, February 22, 2012

A Thousand Years - Sungha Jung

Muzik yang aku dengar tikam-tikam kat hati ni. Bergenang air mata. Luka dalam, orang takkan nampak. Orang takkan tahu. Tipu dengan senyuman je. Orang akan percaya. Orang takkan tanya apa-apa dah. Sebab satu senyuman yang kita tahu pura-pura tapi orang ingatkan senyuman ikhlas yang datang dari jiwa tapi tak. Its hurt. Aku tak pernah mintak apa-apa, tapi satu je aku tahu yang aku nak. Aku nak kau. Ye kau. Kau yang hati keras tuh. Kau yang tunjuk ala-ala gangster tuh. Yelaa, kau la! Siapa lagi?

Maki la aku, marah la aku, bergaduh la dengan aku. Aku tak kisah. Sebab aku tau sedikit sebanyak kita akan paham dengan sikap masing-masing kan? Bosan? Tak pernah terlintas. Tak pernah terfikir. Tak akan wujud perkataan tuh. 'Malas nak jaga hati manusia mana mana lagi'. Betul dah tak nak buat dah? Cakap la yang ayat ni hanya satu ayat yang kau nak luah tapi sebenarnya tak ada niat. Cakap la ni hanya ayat yang akan keluar bila hati tengah panas. Cakap la. Aku tak pernah harap pun ayat itu akan jadi satu kenyataan atau satu benda yang nyata. Aku tak nak. Aku takut. Ye, jujur aku takut. Takut akan rasa kehilangan. Takut akan perasaan yang ada. Tolong?

'If you ever leave me baby, leave some morphine at my door. Cause it would take a whole lot of medication, to realize what we used to have we dont have it anymore'. Nahh, untuk kau..........

Aku tak dapat sambung lagi nak bebel.. Pedih mata aku, berat kepala aku, mungkin sebab lappy ni, mungkin cahayanya pulak, atau mungkin atas sebab aku menangis. Jujur aku takut, Jujur aku sayang, Jujur aku cinta, Jujur aku sedih, Jujur aku rindu. Jujur aku dengan kau.